torstaina, heinäkuuta 9

Aika ajoin tulee tilanteita, kun tarvitsisin isosiskoa joka neuvoisi ja kuuntelisi, jonka kanssa keskustella tasavertaisena. Valitettavasti minulla ei sellaista enää "ole". Minulla on vain tekopyhä "add" jolla ei ole aikaa eikä kykyä keskustella. Joku joka täyttää faceseinäni imelillä mietelauseilla elämän hidastamisesta, jauhaa materian turhuudesta, pörssien kaatamis-haaveista ja miten erilaisia ihmisiä pitäisi ymmärtää. Samaan aikaan hänen oma koti on kaaoksen vallassa, kun on tullut tilailtua netistä rojua ulosottoon asti. Puolet höyryämisestä on kopioitu minun mielipiteistäni ja kerrottu 200. Erilaisuuden ymmärrys koskettaa tasan häntä ja hänen raskaudesta puhjennutta add:ta ja fibroa. Siis minä väitän sen puhjenneen raskauden aikana, koska tämä ihminen jonka nyt näe on täysin uusi ja omituinen. Joko isosiskoni on elänyt 40v valheessa ja feikannut ihan kaiken tai sitten add voi puhjeta raskauden aikana. Itse hän tietysti väittää aina olleensa tälläinen.

Uskokaan tai älkää, mutta minä olen useamman kerran miettinyt äidilleni soittoa, kun tekee mieli pohtia erilaisia valintoja elämässä. Äidilleni! Kaikista maailman ihmisistä! Sanokaa minun sanoneen, ikäväkseni, mutta jonain päivänä tilanne on kääntynyt päälaelleen. Äiti on se joka joutuu välikäteen minun ja minun isosiskoni kanssa, kun ennen se oli isosisko joka oli välikädessä minun ja äitini suhteen. Jos homma menee tätä rataa, en näe mitään estettä etteikö isosiskoni ja minun välini tulehtuisi yhtä pahaksi, kun äidin ja minun välit aikanaan oli. Minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta pitää elämässä ihmistä joka saa minut (lähes) tarttumaan pulloon. Jotakuta joka aiheuttaa joka päivä raastavaa hermojen ja hampaiden kiristelyä. Vaikka siskonpoika on maailman ihanin muksu, edes hän ei saa minua pitämään yhteyttä äitiinsä, jos niikseen tulee.

Tiedän olleeni aikojen saatossa ajoittain rasittava, mutta en niin rasittava millaista kuvaa isosiskoni minusta maalailee. Minä tietoisesti välttelin avautumista lähimmäisilleni, avauduin vain hoitohenkilökunnalle ja blogiini. Jos isosiskoni on blogin käsiinsä kaivanut ja sitä lukenut, sille en voi mitään, se on ollut hänen valintansa, turha syyttää minua. Tiedän myös muuttuneeni ihmisenä parantumisen myötä, olen pahoil... omalta kantiltani parempaan suuntaan, mutta tietysti se voi toisten silmissä olla ikävää muutosta. En enää ole kenenkään sylkykuppi, en se jonka niskaan kaadetaan kaikki p*ska. Tietenkin toivon, että isosiskoni vielä paranisi ja voisi kokea tämän saman tunteen. En minä häntä kaipaa omaksi likakaivokseni, vaikka hän väittää sellainen aina olleensa. Joskus epäilen tämän olevan vain jotain kostoa, koska olen aina ollut vahvempi ihminen, kuin hän,  uskaltanut tehdä omat ratkaisuni ja lopulta menin paranemaan ja kieltäytymään kuuntelemasta hänen murheitaan. Koska sanoin, että minun on ajateltava itseäni ensin. Nyt sitten yhtäkkiä minä olenkin se jolla on ongelma, kun en hyväksy häntä, hänen erikoisuuttaan, hänen "paranemisprosessiaan", hänen uutta upeaa välittävää ja ihmisherkkää persoonaansa.

Ehkä ainoa vaihtoehtoni on odottaa kunnes tämä hurahdus menee ohi, ihan kuten ne aiemmatkin. Ikävää vain tämän odottavan aika, sinä aikana kun joutuu sietämään kilokaupalla hevosen jätettä tai katkaisemaan välit, josta kärsii pieni lapsi. Äh, ei jaksa, päässä pyörii ja olisi mentävä nukkumaan. Anteeksi epämääräinen postaus. Ehkä joku saa jotain tolkkua. :P

Tunnisteet: , , ,

sea   23.10   


3 Kommentti(a):

Anonymous Anonyymi...
Mitä kuuluu? Tuntematon lukija täällä vaan kyselee... Olisi kiva kuulla kuulumisia
Anonymous sea...
Kiitos, ihan hyvin. Tässä on tapahtunut kaikenlaista ja on kyllä monesti käynyt mielessä, että pitäisi kirjoittaa blogiin, mutta kaikessa "kiireessä" se on jäänyt. Kunhan nykyinen (fyysinen) väsymys vähän helpottaa, yritän saattaa teidätkin ajantasalle. :)
Pauliina (se rantatyttö) kyselee myös kuulumisia! Tulit monestakin syystä mieleeni.








sea

- nainen
- melkein neljäkymmentä
- avautunut blogissaan vuodesta 1999
- vapaaehtoisesti lapseton
- yliopistolainen
- ylioppilas vuodelta 2012
- köyhähkö
- masentunut 1999-2012
- opettelee ja ihmettelee terveenä elämistä

arkisto
huhtikuuta 2007
toukokuuta 2007
kesäkuuta 2007
heinäkuuta 2007
elokuuta 2007
syyskuuta 2007
lokakuuta 2007
marraskuuta 2007
joulukuuta 2007
tammikuuta 2008
helmikuuta 2008
maaliskuuta 2008
huhtikuuta 2008
toukokuuta 2008
kesäkuuta 2008
heinäkuuta 2008
elokuuta 2008
syyskuuta 2008
lokakuuta 2008
marraskuuta 2008
joulukuuta 2008
tammikuuta 2009
helmikuuta 2009
maaliskuuta 2009
huhtikuuta 2009
toukokuuta 2009
kesäkuuta 2009
heinäkuuta 2009
elokuuta 2009
syyskuuta 2009
lokakuuta 2009
marraskuuta 2009
joulukuuta 2009
tammikuuta 2010
helmikuuta 2010
maaliskuuta 2010
toukokuuta 2010
kesäkuuta 2010
heinäkuuta 2010
elokuuta 2010
syyskuuta 2010
marraskuuta 2010
joulukuuta 2010
huhtikuuta 2011
elokuuta 2011
huhtikuuta 2012
toukokuuta 2012
heinäkuuta 2012
syyskuuta 2012
helmikuuta 2013
elokuuta 2013
lokakuuta 2013
joulukuuta 2013
maaliskuuta 2015
huhtikuuta 2015
heinäkuuta 2015
tammikuuta 2016
lokakuuta 2017
tammikuuta 2018
maaliskuuta 2018

1999-2007 rajoitetusti saatavilla



Powered by Blogger